1., 2. (1., 2.) - 17. marts
SR: Atkārto funkcijas jēdzienu, konstruē lineāras funkcijas un apgrieztās proporcionalitātes grafikus
1. Pārbaudes darbu rezultāti, kļūdas
2. Spriež par to, kā risināt uzdevumus, kuros jāizmanto zināšanas jaunās situācijās (PD teksta uzdevumi)
3. Atkārto agrāk mācīto par funkcijām un to konstruēšanu. Konstruē grafikus
Gatav_eksam_Funkcijas_grafiku_konstruesana_2024.docx
3., 4. (3., 4.)
SR: Iepazīstas ar kvadrātfunkciju formulām un grafika veidu. Veic pētījumu, noskaidrojot koeficientu ietekmi uz kvadrātfunkcijas grafiku novietojumu koordinātu plaknē
1. Izmantojot zināšanas par kvadrātvienādojumiem, izveido kvadrātvfunkcijas formulas
2. Skolēni veic pētījumu, izmantojot vietni desmos.com.
5. (5.)
SR: Konstruē kvadrātfunkcijas y = ax2 + bx + c grafiku neaprēķinot krustpunktus ar x asi (funkcijas nulles)
1. Mācāmies konstruēt kvadrātfunkcijas grafikus
6. (1.)
SR: Trenējas konstruēt kvadrātfunkcijas y = ax2 + bx + c grafiku neaprēķinot krustpunktus ar x asi (funkcijas nulles)
1. Atkārto, kā koeficienti a un c ietekmē grafika atrašanos koordinātu plaknē; kur atrodas grafika simetrijas ass
2. Izpētām grafika konstruēšanas paraugu
3. Konstruē grafikus
7. (2.)
SR: Konstruēt kvadrātfunkciju y = ax2 un y = ax2 + c grafikus
1. Uzzīmē funkciju skices, sasaistot pētījumā noskaidroto un zināšanas par pilnas kvadrātfunkcijas grafika konstruēšanu.
2. Konstruējam grafikus:
y = 2x2
y = - 2x2
y = 2x2 + 2
y = - 2x2 + 2
y = 2x2 - 2
y = - 2x2 - 2
8. (3.)
SR: Nosaka funkcijas maksimālo vai minimālo vērtību. Nosaka funkcijas nulles.
1. Izsaka minējumus par funkcijas minimālo un maksimālo vērtību. Iepazīstas ar teorētisko materiālu. Mācās pierakstīt funkcijas maksimālo/minimālo vērtību. Treniņuzdevumi
3. Izsaka minējumus par funkcijas nullēm. Iepazīstas ar teorētisko materiālu.
Mācās pierakstīt funkcijas nulles. Treniņuzdevumi
Funkcijas_petisana_atbalsts-1.pdf
Kvadratfunkcijas_grafiki_raksturosanai.docx
9. (4.)
SR: Nosaka funkcijas augšanas un dilšanas intervālus
1. MPD (%): uzdevumi.lv
2. Iepazīstas ar jēdzienu funkcijas augšanas un dilšanas intervāli.
3. Treniņuzdevumi
Pārtraukums slimības dēļ
1. st. (22. aprīlis)
SR: Atpazīst kvadrātfunkciju grafikam atbilstošu formulu; raksturo kvadrātfunkciju (atkārtojums)
1. Atkārtojam, kādas zināšanas nepieciešamas, lai savietotu funkcijas formulu ar kvadrātfunkcijas grafika zīmējumu
2. Pildām uzdevumu no DL 4.44.
Kvadratfunkc_Grafiku_atpazisana.pdf
3. Atkārtojam kvadrātfunkcijas svarīgākos raksturlielumus: funkcijas nulles; funkcijas min un max vērtība; augšanas un dilšanas intervāls
4. Pildām uzdevumu no DL 4.44., aizpildot tabulu
Tabula_grafiku_raksturosanai.pdf
MD izpildīt no DL uzdevumus 4.39. un 4.40.: noteikt grafikam atbilstošās formulas un raksturot katru grafiku, atbilstoši stundā izmantotās tabulas struktūrai.
Sākt veidot konspektu (špikeri) par apgūtajiem SR: SR_kvadratf_kvadratnev_rinkis.docx
9. a - atkārtojam grafika konstruēšanu
2. st.
SR: Veido kvadrātfunkcijas grafika skices, aprēķinot funkciju nulles
1. MPD (%)
2. Iepazīstamies ar veidu, kā veidot kvadrātfunkcijas skici, aprēķinot funkcijas nulles
3. Pildām uzdevumus MG 17. vingr. (198.), 3. (199.) - aprēķina funkcijas nulles un zīmē grafika skici
MD MG 4. (199.)
Turpināt veidot konspektu (špikeri) par apgūtajiem SR: SR_kvadratf_kvadratnev_rinkis.docx
3. st.
SR: Nosaka un pieraksta intervālus, kuros kvadrātfunkcijas vērtības ir mazākas vai lielākas par 0
1. Pārrunājam kļūdas mājas darbos. ATB_augs_dils_interv_fjas_nulles.pdf
2. Iepazīstamies ar teorētisko materiālu par intervāliem, kuros funkcijas vērtības ir pozitīvas vai negatīvas. Papildinām materiālu. [Aplūko piemēru atrisinājumus MG 203.lpp. ]
2. Mācāmies noteikt intervālus, kuros y>0 un y<0
Kvadratnev_interv_noteiks.pdf
MG 6. (206.)
MD: MG 2., 4. (206.)
Turpināt veidot konspektu (špikeri) par apgūtajiem SR: SR_kvadratf_kvadratnev_rinkis.docx
4. st.
SR: Atrisina kvadrātnevienādības
1. Atkārto nevienādības atrisinājuma pierakstu
Nevienadinbas_skaitlu_ass_atkart_1lpp-1.pdf
2. Iepazīstas ar piemēra paraugu, kā atrisināt kvadrānevienādību
ATB_kvadratnev_atrisin.pdf
3. Trenējamies atrisināt kvadrātnevienādības: MG 36. vingr. (239.) 8. (241.)
MD: MG 9. (241.)
Turpināt veidot konspektu (špikeri) par apgūtajiem SR: SR_kvadratf_kvadratnev_rinkis.docx5. st.
SR: Nosaka centra leņķa un ievilkta leņķa lielumu. Zīmē kvadrātam apvilktu un kvadrātā ievilktu riņķa līniju. Aprēķina kvadrātā ievilktas un ap kvadrātu apvilktas riņķa līnijas rādiusu.
1. MPD (%)
2. Iepazīstamies ar teorētiskajiem materiāliem un pildām treniņuzdevumus
Centra_ievilkts_lenkis-1.flipchart
ATB_augs_dils_interv_fjas_nulles.pdf
Pabeigt veidot konspektu (špikeri) par apgūtajiem SR: SR_kvadratf_kvadratnev_rinkis.docx
Gatavoties PD
Papilduzdevumi (9.a) 23. (259.); 25.(259.) - 2., 4., 5., 6. piem.; 31. (260.); 33. (260.)
6. st.
Pārbaudes darbs
Gatavošanās eksāmenam (1 - 2 stundas)
1. Iepazīstamies ar eksāmena saturu un nosacījumiem
2. Iepazīstamies ar konsultāciju grafiku
3. Pilda testus maconis.lv: Tiešsaistes testi matemātikā 9. klasei
4. Pilda monitoringa darbu: