Kvadrātfunkcijas. Kvadrātnevienādības. Leņķi, kvadrāts  un riņķa līnija

Pārbaudes darbs pārcelts un apvienotas 3 tēmas: 6. maijs

1., 2. (1., 2.) - 17. marts

SR:  Atkārto funkcijas jēdzienu, konstruē lineāras funkcijas un apgrieztās proporcionalitātes grafikus

1. Pārbaudes darbu rezultāti, kļūdas

2. Spriež par to, kā risināt uzdevumus, kuros jāizmanto zināšanas jaunās situācijās (PD teksta uzdevumi)

3. Atkārto agrāk mācīto par funkcijām un to konstruēšanu. Konstruē grafikus

Gatav_eksam_Funkcijas_grafiku_konstruesana_2024.docx


3., 4. (3., 4.) 

SR:  Iepazīstas ar kvadrātfunkciju formulām un grafika veidu. Veic pētījumu, noskaidrojot koeficientu ietekmi uz  kvadrātfunkcijas grafiku novietojumu koordinātu plaknē

1. Izmantojot zināšanas par kvadrātvienādojumiem, izveido kvadrātvfunkcijas formulas 

2. Skolēni veic pētījumu, izmantojot vietni desmos.com.

Kvadratfunkciju_petisana.docx


5. (5.)

SR:  Konstruē kvadrātfunkcijas y = ax2 + bx + c grafiku neaprēķinot krustpunktus ar x asi (funkcijas nulles)


1. Mācāmies konstruēt kvadrātfunkcijas grafikus



6. (1.)

SR:  Trenējas konstruēt kvadrātfunkcijas y = ax2 + bx + c grafiku neaprēķinot krustpunktus ar x asi (funkcijas nulles)


1. Atkārto, kā koeficienti a un c ietekmē grafika atrašanos koordinātu plaknē; kur atrodas grafika simetrijas ass

2. Izpētām grafika konstruēšanas paraugu

Kvadratf_graf_konstr.pdf

3. Konstruē grafikus


7. (2.)

SR:  Konstruēt kvadrātfunkciju y = ax2 un y = ax2 + c  grafikus 

1. Uzzīmē funkciju skices, sasaistot pētījumā noskaidroto un zināšanas par pilnas kvadrātfunkcijas grafika konstruēšanu.

2. Konstruējam grafikus: 

y = 2x

y = - 2x2

y = 2x2 + 2

y = - 2x2 + 2

y = 2x2 - 2

y = - 2x2 - 2

8. (3.)

SR:  Nosaka funkcijas maksimālo vai minimālo vērtību. Nosaka funkcijas nulles. 

1. Izsaka minējumus par funkcijas minimālo un maksimālo vērtību. Iepazīstas ar teorētisko materiālu. Mācās pierakstīt funkcijas maksimālo/minimālo vērtību. Treniņuzdevumi

3. Izsaka minējumus par funkcijas nullēm. Iepazīstas ar teorētisko materiālu. 

Mācās pierakstīt funkcijas nulles. Treniņuzdevumi

Funkcijas_petisana_atbalsts-1.pdf

Grafiki_petisanai.pdf

Kvadratfunkcijas_grafiki_raksturosanai.docx




9. (4.)

SR:  Nosaka funkcijas augšanas un dilšanas intervālus

1. MPD (%): uzdevumi.lv

2. Iepazīstas ar jēdzienu funkcijas augšanas un dilšanas intervāli.

3. Treniņuzdevumi


Pārtraukums slimības dēļ


1. st. (22. aprīlis)

SR:  Atpazīst kvadrātfunkciju grafikam atbilstošu formulu; raksturo kvadrātfunkciju (atkārtojums)

1. Atkārtojam, kādas zināšanas nepieciešamas, lai savietotu funkcijas formulu ar kvadrātfunkcijas grafika zīmējumu

2. Pildām uzdevumu no DL 4.44.

Kvadratfunkc_Grafiku_atpazisana.pdf

3. Atkārtojam kvadrātfunkcijas svarīgākos raksturlielumus: funkcijas nulles; funkcijas min un max vērtība; augšanas un dilšanas intervāls

4. Pildām uzdevumu no DL 4.44., aizpildot tabulu

Tabula_grafiku_raksturosanai.pdf


MD  izpildīt no DL uzdevumus 4.39. un 4.40.: noteikt grafikam atbilstošās formulas un raksturot katru grafiku, atbilstoši  stundā izmantotās tabulas struktūrai.

Sākt veidot konspektu (špikeri) par apgūtajiem SR: SR_kvadratf_kvadratnev_rinkis.docx


9. a - atkārtojam grafika konstruēšanu

2. st. 

SR:  Veido kvadrātfunkcijas grafika skices, aprēķinot funkciju nulles

1. MPD (%) 

2. Iepazīstamies ar veidu, kā veidot kvadrātfunkcijas skici, aprēķinot funkcijas nulles

3. Pildām uzdevumus MG 17. vingr. (198.), 3. (199.) - aprēķina funkcijas nulles un zīmē grafika skici

MD  MG 4. (199.)

Turpināt veidot konspektu (špikeri) par apgūtajiem SR: SR_kvadratf_kvadratnev_rinkis.docx

3. st.

SR:  Nosaka un pieraksta intervālus, kuros kvadrātfunkcijas vērtības ir mazākas vai lielākas par 0


1. Pārrunājam kļūdas mājas darbos.  ATB_augs_dils_interv_fjas_nulles.pdf

2. Iepazīstamies ar teorētisko materiālu par intervāliem, kuros funkcijas vērtības ir pozitīvas vai negatīvas. Papildinām materiālu. [Aplūko piemēru atrisinājumus MG 203.lpp. ]

ATB_funkcijas_vertibas-2.pdf

2. Mācāmies noteikt intervālus, kuros y>0 un y<0

Kvadratnev_interv_noteiks.pdf

MG 6. (206.)


MD: MG 2., 4. (206.)

Turpināt veidot konspektu (špikeri) par apgūtajiem SR: SR_kvadratf_kvadratnev_rinkis.docx

4. st.

SR:  Atrisina kvadrātnevienādības

1. Atkārto nevienādības atrisinājuma pierakstu

Nevienadinbas_skaitlu_ass_atkart_1lpp-1.pdf

2. Iepazīstas ar piemēra paraugu, kā atrisināt kvadrānevienādību 

ATB_kvadratnev_atrisin.pdf

3. Trenējamies atrisināt kvadrātnevienādības: MG 36. vingr. (239.) 8. (241.)


MD: MG 9. (241.)

Turpināt veidot konspektu (špikeri) par apgūtajiem SR: SR_kvadratf_kvadratnev_rinkis.docx


5. st.

SR:  Nosaka centra leņķa un ievilkta leņķa lielumu. Zīmē kvadrātam apvilktu un kvadrātā ievilktu riņķa līniju. Aprēķina kvadrātā ievilktas un ap kvadrātu apvilktas riņķa līnijas rādiusu.

1. MPD (%)

2. Iepazīstamies ar teorētiskajiem materiāliem un pildām treniņuzdevumus

ATB_rinkis_lenki.docx

ATB_apv_iev_kvadr.docx

Centra_ievilkts_lenkis-1.flipchart

DL_Rinkis_kvadrats.pdf

ATB_augs_dils_interv_fjas_nulles.pdf

Pabeigt veidot konspektu (špikeri) par apgūtajiem SR: SR_kvadratf_kvadratnev_rinkis.docx

Gatavoties PD


Papilduzdevumi (9.a)  23. (259.); 25.(259.) - 2., 4., 5., 6. piem.; 31. (260.); 33. (260.)


6. st.

Pārbaudes darbs


Gatavošanās eksāmenam (1 - 2 stundas)

1. Iepazīstamies ar eksāmena saturu un nosacījumiem

2. Iepazīstamies ar konsultāciju grafiku 

3. Pilda testus maconis.lv:  Tiešsaistes testi matemātikā 9. klasei

4. Pilda monitoringa darbu:

Gatav_eks_minimums.pdf

Gatav_eksam_optim_lim.pdf