Algebriskas izteiksmes. Vienādojumi. Nevienādības

Pārbaudes darbs pārcelts un apvienotas 3 tēmas: 16. maijs




1. (1.). no 3. marta

SR. Aprēķina skaitliskas izteiksmes vērtību. Izmanto izteiksmju īpašības. Uzraksta skaitlisku izteiksmi atbilstoši aprakstam


1. Iepazīstamies ar jēdzieniem, kas tiek izmantoti skaitliskās izteiksmēs. MG 122. lpp.

2. Atkārtojam, kā izpilda 5 darbības ar racionāliem skaitļiem, veseliem skaitļiem un decimāldaļām,  skaitļa moduli; darbību secība

3. Pildām uzdevumus MG 7.1., 7.2., 7.3., 7.6., 7.9. (123. - 124.), 7.13. (125.)

2. (2.). 

SR. Risina situāciju uzdevumus, izveidojot izteiksmes


1. Iepazīstamies ar situāciju uzdevumu risināšanas stratēģijām: MG 126.lpp.

2. Pildām uzdevumus MG 127.lpp.


3. (3.).

SR. Risina situāciju uzdevumus, izmantojot zināšanas par procentiem


1. Atkārtojam procentu jēdzienu un pārveidojumus. 

2. Pildām uzdevumus MG 131. - 132.lpp.


4. (1.). - no 17.03.

SR. Iepazīstas ar algebriskas izteiksmes un algebriskas vienādības jēdzienu, lasa izteiksmes, pieraksta izteiksmes


1. MG 134. lpp.

2. Uzdevumi MG 134. - 135. lpp.


5. (2.).

SR. Aprēķina algebriskas izteiksmes vērtību


1. MG 137. lpp.

2. Uzdevumi MG 137. - 138. lpp.


6., 7. (3., 4.).

SR. Nosaka vienādos, pretējos un līdzīgos saskaitāmos. Vienkāršo izteiksmes, savelkot līdzīgos saskaitāmos

1. MG 140. lpp.

2. Uzdevumi MG 141. - 143. lpp.

8. (5.).

SR. Vienkāršo izteiksmes, atverot iekavas ar + vai - zīmi pirms iekavām

1. MG 144. lpp.

2. Uzdevumi MG 145. - 146. lpp.

9. (1.). no 24. marta

SR. Vienkāršo izteiksmes, atverot iekavas un savelkot līdzīgos saskaitāmos

1. Atkārto, kā savelk līdzīgos saskaitāmos un kā atvērt iekavas, ja pirms iekavām ir + vai - zīme

2. Skolēni patstāvīgi trenējas, salīdzinām rezultātus (zilie uzd. krājumi)

3. MPD (%)

10. (2.). 

SR. Vienkāršo izteiksmes, atverot iekavas ar reizinātāju pirms vai pēc iekavām

1. Mācāmies atvērt iekavas veicot reizināšanu: MG 148. lpp.

2. Uzdevumi MG 149. - 150. lpp.

3. Ātrais tests - pašizvērtējums

Pārtraukums slimības dēļ


1. st. (22. aprīlis)

SR. Savelk līdzīgos saskaitāmos, aprēķina izteiksmes vērtību (atkārtojums)

1. Atkārto darbību izpildi ar pozitīviem un negatīviem skaitļiem (algebriska summa)

2. Atkārtojam, kas ir līdzīgi un pretēji saskaitāmie, ko nozīmē tos savilkt. Pildām uzdevuma krājuma 1. d. uzdevumu 3.117. (73.)

3. Atkārtojam, kā aprēķina izteiksmes vērtību. Pildām uzdevuma krājuma 1. d. uzdevumu 3.120. (75.)


MD Nr.1  (MD_7kl_izteiksmes_vienad_nevien_25.pdf)



2. st. 

SR. Atver iekavas, ja iekavu priekšā ir - vai + zīme (atkārtojums)

1. Atkārto, kā atvērt iekavas

2. Pildām uzdevuma krājuma 1. d. uzdevumu 3.133. (77.), 3.134., 3.153. (81.)


3. st. 

SR. Atver iekavas, ja iekava jāreizina ar skaitli (atkārtojums)

1.  Atkārto darbību izpildi ar pozitīviem un negatīviem skaitļiem (reizināšana)

2. Atkārto, kā atvērt iekavas

3. Pildām uzdevuma krājuma 1. d. uzdevumu 3.147. (80.), 3.148.

MD Nr.2  (MD_7kl_izteiksmes_vienad_nevien_25.pdf)

4. st. 

(7.a un 7.b 2 stundas)

SR. Nosaka identiskas izteiksmes, pierāda identitātes patiesumu

1. Uzdevums: uzrakstīt ar izteiksmi attēlā redzamo: Plauks_pudeles.pdf

2.  MPD (%) - vienkāršo izteiksmes

3. Apgūst identitātes jēdzienu: MG 151. - 152. lpp.

4. Pildām MG uzdevumus 7.172., 7.173., 7.174. (152.); 7.183., 7.184. (154.); 

uzdevuma krājuma 1. d. uzdevumu 3.161. (83.)

MD Nr.3  (MD_7kl_izteiksmes_vienad_nevien_25.pdf)


5. st.

SR. Risina vienādojumus, atbrīvojoties no saskaitāmajiem

1.  Iepazīstas ar vienādojuma jēdzienu (soma.lv 78.lpp. - svari)

2. Iepazīstas ar identiskiem vienādojuma pārveidojumiem

3. Iepazīstas ar vienādojuma atrisināšanas paņēmieniem

3. Pildām uzdevuma krājuma 1. d. uzdevumus: 3.172. (85.)

MD Nr.4  (MD_7kl_izteiksmes_vienad_nevien_25.pdf)

6. st.

SR. Risina vienādojumus, atbrīvojoties no reizinātājiem

1.  Iepazīstas ar identiskiem vienādojuma pārveidojumiem

2. Iepazīstas ar vienādojuma atrisināšanas paņēmieniem

3. Pildām uzdevuma krājuma 1. d. uzdevumus: 3.170. (85.), MG uzdevums 8.38. (178.)

MD Nr.5  (MD_7kl_izteiksmes_vienad_nevien_25.pdf)

7., 8. st.

SR. Risina vienādojumus, atverot iekavas

1.  Kopīgi atrisinām vairākus piemērus, skaidrojot risinājuma soļus

2. Pildām uzdevuma krājuma 1. d. uzdevumus: 3.187., 3.189. (89.), MG uzdevums 8.47., 8,50., 8,51. (179.), 8.60. (181.), 8.61., 8.62., 8.63. (182.)

MD Nr.6  (MD_7kl_izteiksmes_vienad_nevien_25.pdf)


9. st.

SR. Attēlo nevienādību uz skaitļu ass un pieraksta intervāla veidā

1. MPD (%) - vienādojumu atrisināšana

2. Iepazīstamies ar teorētisko materiālu

ATB_nevienadibas_2025.pdf

3. Pildām soma.lv standartuzdevuma krājuma uzdevumus: 60.lpp. 2. var., 59.lpp. 2. var.

MD Nr.7  (MD_7kl_izteiksmes_vienad_nevien_25.pdf)

10. st.

SR. Atrisina nevienādības,  izmantojot zināšanas par vienādojumu atrisināšanu

 Pildām uzdevumus: MG 234.lpp.  9.92., 9.93., 9.94., 9.110., 9.113., 9.114., 9.116.


11. st.

SR. Atrisina nevienādības,  ja nepieciešams maina nevienādības zīmes virzienu

1. Iepazīstamies ar gadījumiem, kad jāmaina nevienādības zīmes virziens

2. Turpinām risināt uzdevumus.

uzdevuma krājuma 1. d.  158.lpp.  5.68., 5.69., 5.70., 5.71., 5.72., 5.81., 5.82.

MD Nr.8  (MD_7kl_izteiksmes_vienad_nevien_25.pdf)

12. st.

SR. Atrisina situāciju uzdevumus, izmantojot zināšanas par taisnstūra laukumu un perimetru

1. MPD (%)

2. Atkārtojam, kā aprēķina taisnstūra laukumu un perimetru

3. Pildām uzdevumus: MG 9.186. (253.), uzdevumu krājuma 1. d. 5.118. (174.)

MD: Gatavošanās PD   Gatav_PD_nevienad_2025.docx

13. st.

SR. Pārliecinās par gatavību PD

1. Pārrunājam MD izpildi

2. Skolēni pilda treniņuzdevumus MG: 

157.lpp.   2.1.   a)

158.lpp.  3.1. a, b, d, f, g piem.; , 3.2., 3.3.

159.lpp. 4.4., 4.5.

160. - 161.lpp.  2.1.,  4.2., 4.3.

205.lpp.  2.1. a - i piem.

206.lpp.  2.2.

256.lpp. 2.1.

257.lpp.  2.2., 2.4., 2.5.

259.lpp. 4.2.

Soma.lv 58. (147.)






Pārbaudes darbs